IndeksFAQSzukajUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj

Share | 
 

  i dyskusja ― system walk

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 

Czy przyszły system walk powinien opierać się na systemie punktów?
Tak
0%
 0% [ 0 ]
Nie
100%
 100% [ 10 ]
Wszystkich Głosów : 10
 

AutorWiadomość
Devil
Kryptowiedźma w kitlu
avatar

Liczba postów : 191
Join date : 09/08/2013

PisanieTemat: i dyskusja ― system walk   Sob Gru 19, 2015 3:05 am

Jak na razie na fabule nic mocnego się nie dzieje, na walki również się nie zapowiada, ale prędzej czy później do jakichś dojdzie, a systemu jak nie ma, tak nie ma. Z tego, co zdążyłam zauważyć w poprzednim temacie omawiającym to zagadnienie była mowa bardziej o formie niż o systemie. Na jakiej zasadzie MG wyda werdykt? Ot tak? Może przez rzut kostką? Albo losowanie sobie karteczek z kapelusza? Od czego zależałoby powodzenie danej czynności? Odpowiedzi na te pytania próżno tam szukać.

Kiedy dojdzie do zwerbowania grupki chętnych na mistrzowanie nie może dojść do takiej sytuacji, że każdy z nich będzie podejmował decyzję według własnego widzimisię, już nie mówiąc o sprzyjaniu jednej ze stron. Trzeba określić jakieś zasady, które będzie można zastosować w praktyce i które będą znać także użytkownicy. Moim zdaniem potrzebny nam będzie system w miarę łatwy do ogarnięcia, a zarazem taki, który umożliwi rozwój postaci.

Dlatego na początek zaproponuję oparcie systemu walk na systemie punktów, który można uruchomić w panelu administracyjnym. Sądzę, że przysłużyłby się na pewno aktywności, ponieważ punkty zbierałoby się za każdy napisany post (dla offtopu byłoby to wyłączone) + jakieś ilości za jakieś specjalne wyczyny.
Na chwilę obecną mam parę wizji. Wpierw jednak chciałabym poznać Wasze zdanie na temat samego uruchomienia takiego systemu punktów i prosiłabym nie tylko o odpowiedzi w ankiecie, ale również pod postem. :3 Tutaj będzie trwała dyskusja na ten temat. Wszelkie zapytania, wątpliwości, Wasze zdania - śmiało piszcie w tym temacie.

___________________
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Lawaille
Piękna Jutrzenka
avatar

Liczba postów : 33
Join date : 05/12/2015

PisanieTemat: Re: i dyskusja ― system walk   Sob Gru 19, 2015 11:02 am

To dobry pomysł, ale prawdopodobnie tylko chwilowo.
Na dłuższą metę taki system byłby niekoniecznie sprzyjający w kreowaniu nowych postaci. Bardzo ciężko byłoby im dogonić starszych (stażem) użytkowników. Przez to niektórzy mogliby nawet zniechęcić się do dołączenia do forum.
Trzeba wziąć również pod uwagę fakt, że nadal nie pojawiły się postacie o znaczących rangach (np. Królowa Wiedźm) i byłoby to jednak nieco dziwne, gdyby taka osoba nie miała większych szans w walce z przypuśćmy szarym Cyrkowcem. Chyba że postacie specjalnie na starcie dostawałyby parę punktów. Chociaż to znowuż sprawiałoby, że cały system z tygodnia na tydzień robiłby się coraz bardziej zawiły. Ile punktów przyznać tej randze? A ile tej? Czy to nie przesada? W końcu mogłoby dojść do sytuacji, gdzie przytoczona już KW miałaby około czterysta punktów, a jakiś świeżak trzy.
W skrócie ciężko byłoby wszystko zbalansować.

PS Dlatego głosuję na "Nie", ale - jak wspominałam - na jakiś czas ten system jest w porządku.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Devil
Kryptowiedźma w kitlu
avatar

Liczba postów : 191
Join date : 09/08/2013

PisanieTemat: Re: i dyskusja ― system walk   Sob Gru 19, 2015 11:56 am

Też brałam to pod uwagę. Z jednej strony w każdym mmo pojawiają się nowi użytkownicy, mimo że starzy wyjadacze ciągle są i jakoś to się kręci. Przy czym... no raczej jak idzie się ulicą, to się nie zaczepia koksów. xD Ale z drugiej strony pbf to nie mmo i właśnie efekty mogą być inne, takie jak mówisz.
Trzeba wziąć też pod uwagę, że rozgrywki na pbfach nie mają takiego tempa, a główny nacisk położony jest na fabułę. To podwyższanie umiejętności byłoby raczej stonowane, kwestia dobrego rozłożenia granic, w których to podwyższenie nastąpi.
Gdyby jednak coś takiego zaistniało. Można by też dać jakiś okres bezpieczeństwa lub/i możliwość znalezienia sobie jakiegoś "mentora" wśród użytkowników o większym stażu.
Hmm, jakby miało się te punkty wprowadzić, trzeba będzie pomyśleć, żeby rozsądnie to ułożyć.

___________________
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Lawaille
Piękna Jutrzenka
avatar

Liczba postów : 33
Join date : 05/12/2015

PisanieTemat: Re: i dyskusja ― system walk   Sob Gru 19, 2015 12:14 pm

Devil napisał:
Też brałam to pod uwagę. Z jednej strony w każdym mmo pojawiają się nowi użytkownicy, mimo że starzy wyjadacze ciągle są i jakoś to się kręci.

Myślę, że taki system działa w grach MMO, ponieważ jest jakiś z góry ustalony, maksymalny lvl i młodszemu użytkownikowi z czasem udaje się starszego dogonić.


Devil napisał:
Przy czym... no raczej jak idzie się ulicą, to się nie zaczepia koksów. xD (...) Można by też dać jakiś okres bezpieczeństwa...

To prawda, ale za to "koksy" mogą kogoś zaczepić.
Okres bezpieczeństwa brzmi fajnie. W takim wypadku mógłby zadziałać limit, by osoby o jakiś procent silniejsze nie atakowały słabszych, ale to nie sprzyjałoby fabule. Tak przynajmniej mi się wydaje.


Devil napisał:
Trzeba wziąć też pod uwagę, że rozgrywki na pbfach nie mają takiego tempa, a główny nacisk położony jest na fabułę.

Dokładnie, nie mają takiego tempa i to (chyba) właśnie przemawia na niekorzyść nowych użytkowników.


Devil napisał:
To podwyższanie umiejętności byłoby raczej stonowane, kwestia dobrego rozłożenia granic, w których to podwyższenie nastąpi.

A tutaj - muszę się przyznać - nie rozumiem, o co chodzi. XD
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Devil
Kryptowiedźma w kitlu
avatar

Liczba postów : 191
Join date : 09/08/2013

PisanieTemat: Re: i dyskusja ― system walk   Sob Gru 19, 2015 1:38 pm

Cytat :
Myślę, że taki system działa w grach MMO, ponieważ jest jakiś z góry ustalony, maksymalny lvl i młodszemu użytkownikowi z czasem udaje się starszego dogonić.
Też można określić maksimum.

Cytat :

Cytat :
Trzeba wziąć też pod uwagę, że rozgrywki na pbfach nie mają takiego tempa, a główny nacisk położony jest na fabułę.

Dokładnie, nie mają takiego tempa i to (chyba) właśnie przemawia na niekorzyść nowych użytkowników.

Cytat :

To podwyższanie umiejętności byłoby raczej stonowane, kwestia dobrego rozłożenia granic, w których to podwyższenie nastąpi.

A tutaj - muszę się przyznać - nie rozumiem, o co chodzi. XD

Niekoniecznie. To już zależy od tego ile użytkownik pisze i ile wkłada w forum. System punktów działa tak, że punkt lub punkty dostaje się za każdy post napisany w danym temacie i/lub za założenie tematu. Można też przyznać określoną ilość punktów za jakiś specjalny wyczyn. Jako przykład dajmy wymyślenie Koszmara do Bestiariusza.
Co do drugiego, chodziło mi o to, że postać uznawana byłoby za o ileś silniejszą po osiągnięciu jakiejś granicy. np. 20 pkt -> 50 -> 100 -> 200 -> 300 -> 500 (...). Im dalej, tym granica stawałaby się bardziej odległa.

Tak sobie myślę, że można byłoby też ten system ograniczyć do nadprzyrodzonych mocy (zarówno u czarownic, Koszmarów jak i w broniach inkwizycji). Tutaj jest największy problem. Nie wszyscy rozpisują w KP moce na posty, a wyszukiwanie, dopisywanie każdego możliwego sposobu użycia byłoby męczące. A gdyby tak ilość akcji uzależnić od zebranych punktów? Przy osiągnięciu kolejnych granic, ilość zwiększałaby się o 1. Na początku (poza normalnymi czynnościami) mocy/specjalnego działania broni można by użyć np. 5 razy.

___________________
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Lau
Wolny strzelec
avatar

Liczba postów : 32
Join date : 11/12/2015

PisanieTemat: Re: i dyskusja ― system walk   Sob Gru 19, 2015 4:33 pm

Jeżeli chodzi o system punktowy, to ja mam trochę inną koncepcję z którą często spotykałem się na PBF`ach o tematyce Bleach, Naruto itd. czyli takich których fabuła toczy się głównie w okół walk. Mianowicie, można by wprowadzić wprowadzić punkty do atrybutów, na przykład:
siła:
wytrzymałość:
szybkość:
zmysły:
inteligencja:
moc (tylko czarownice):
broń (poziom opanowania danej broni lub sztuki walki):

Kategoria moc i broń są sobie równe czyi wiedźma z 2 punktami w mocy to to samo co człowiek z 2 pkt. w broni. Nie oznacza to jednak wcale że są sobie równi, no bo zwykła broń przeciwko mocy wiedźmy na niewiele się zda.

A zatem, jak ma to wyglądać:

Każdy gracz na start ma pewną ilość pkt np. 10 i co ileś tam postów dostaje dodatkowe punkty które może rozłożyć jak chce. Można by też nagradzać punktami za wygrane walki, ale tylko te zatwierdzone przez MG i trwające pewną ilość postów żeby nie było sytuacji w której dwóch graczy będzie ze sobą wzajemnie na zmianę przegrywać w bardzo krótkich walkach aby nazbierać sobie szybko punktów.
Ilość punktów na start można by też uzależnić od długości kp (długości, bo jakość zbyt ciężko określić) np. za 500 słów w historii dostaje się 10pkt a za 1000 15pkt.
Można by też dawać punkty za określone rangi. Psy gończe dostają gratis do zmysłów, akrobata w cyrku do szybkości.

Przechodząc do zastosowania tego w walce:
Jeżeli ktoś z szybkością 6 atakuje kogoś kto ma szybkość 3 to jego szanse na unik są raczej niewielkie. Gdy napierają na siebie dwie osoby o sile 5 i 3 to wiadomo która zostanie odepchnięta. Wiadomo też która osoba lepiej opanowała swój sposób walki/moc.

Wiem, że wydaje się to strasznie skomplikowane. Należy jednak pamiętać że te punkty są jedynie podpowiedziami, ostateczną decyzję podejmuje MG.

Wyjaśnienia:
W zaproponowanych przeze mnie atrybutach (nie bić, wymyśliłem je na szybko) znalazły się zmysły i inteligencja. O co tu chodzi:
- Zmysły - czyli jak rozwinięty jest węch, słuch, wzrok itd. postaci. Od tego atrybutu zależy zdolność do unikania nagłych ataków, wyczuwania zagrożeń. Miałoby to zastosowanie przy unikaniu ciosu padającego z tyłu, omijaniu pułapek, ale także dodatkowo wpływałoby na precyzję u osób walczących na dystans.
- Inteligencja - od tego zależeć będzie powodzenie bardziej skomplikowanych akcji, zastawiania pułapek, ukrytych ruchów.

Plusy takiego rozwiązania:
Ogranicza to siłę wiedźm - muszą one dodawać punkty w pole "moc" a zatem unikniemy przypadków gdzie wiedźma nie dość że włada potężną magią, to jest także świetnym szermierzem. W przypadku innych ras, można ustalić jakim typem wojownika jest dana postać np. ktoś jest bardzo wytrzymały i silny, a zatem może walczyć długo i zadaje potężne ciosy, natomiast ktoś z małą wytrzymałością po pewnym czasie walki będzie już padał ze zmęczenia. Czyli unikamy sytuacji gdzie ktoś jest dobry we wszystkim.

Myślę że jest to lepsze rozwiązanie niż dawanie takich ogólnych punktów za posty. Bo co z tego że ktoś ma 100 pkt a ktoś 80? Jak się to przekłada na każdą indywidualną akcję postaci? Ktoś kto ma więcej punktów będzie wygrywał w każdej kategorii? W przypadku atrybutów mamy pokazane bardzo dokładne informacje na temat postaci.

Odnośnie rozmowy wyżej, jak rozwiązać problem z nowymi graczami i różnicą sił - a po co go rozwiązywać? Jak ktoś gra na forum 2 lata to chyba coś mu się należy, czemu miałby być na tym samym poziomie co ktoś nowy. No ale cóż, można by to jakoś wyregulować, zgodnie z tym co pisaliście wyżej. Górne granice zdobywania mocy, ochrona, jakieś eventy wyłącznie dla niskich lvl i tak dalej.

Miałem nabazgrać coś jeszcze ale się śpieszę. Macie jakieś wątpliwości - pytajcie.

Edit: O, już wiem czego zapomniałem. Rozpisałem się jak szalony z tymi punktami, ale to jest mój pomysł zakładając że wprowadzamy taki sposób gry. A generalnie to jestem na duże nie. I jestem też przeciwny sędziowaniu każdej walki przez MG. Na PBF gdzie gram obecnie gracze sami sędziują walki, a jak coś się nie zgadza to proszą innego gracza o rozstrzygnięcie sporu, MG wchodzi dopiero w ostateczności. I jakoś nie ma tam wielkich problemów, nikt nie płacze. Poza tym zgadzam się z argumentami poniżej.


Ostatnio zmieniony przez Lau dnia Sob Gru 19, 2015 8:04 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Mayhem
Golem
Golem
avatar

Liczba postów : 34
Join date : 10/05/2013

PisanieTemat: Re: i dyskusja ― system walk   Sob Gru 19, 2015 4:58 pm

Część z tego pisałem już Dev na gg, ale myślę, że warto wypowiedzieć się także w temacie. : )

Już na wstępie nie będę ukrywał, że jestem zagorzałym przeciwnikiem statystyk na forach PBF. Zarówno punktów za posty, jak i typowych statystyk typu siła, wytrzymałość. Poniżej tłumaczę dlaczego jestem na nie.
1. Przepaść między świeżakami, a starymi graczami. Można sobie mówić, że przecież „się dogoni”, ale prawda jest taka, że to zniechęca. Nawet bardzo. Szczególnie ludzi, którzy po prostu statystyk nie lubią. Nie jestem grupą reprezentatywną, ale jednak ja zawsze z takich forów szybko znikałem, bo nie chciało mi się czekać wieczności, aż dogonię innych graczy, a oni w tym czasie i tak znowu przerosną mnie o drugie tyle.
2. Bardzo często w przypadku forów, na których występowały statystyki/punkty, spotykałem się wręcz z bezmyślnym ich nabijaniem, byle mieć silniejszą postać, a rozbudowywanie fabuły schodziło gdzieś na dalszy plan. W moim odczuciu Wishtown nie jest jednak napierdzielanką, gdzie gra opiera się tylko na walkach i misjach. Tutaj raczej dba się o ciekawą, rozbudowaną fabułę, a walki są dodatkiem. Stąd też uważam, że strzałem w stopę będzie stawianie na ilość, a nie jakość postów. Nie twierdzę absolutnie, że krótkie posty nie mogą być ciekawe (bo mogą), ale jednak poziom forum z pewnością spadnie, bo pisanie obszerniejszych postów przestanie się opłacać. Tym bardziej, jeżeli ktoś potrzebuje na to trochę więcej czasu. Tutaj warto poruszyć kwestię, że właśnie post postowi nierówny. Ja czułbym się okropnie pokrzywdzony, gdyby osoba pisząca po 10 4-linijkowców dziennie miała postać silniejszą ode mnie, gdybym pisał, dajmy na to, 1 post dziennie, ale dużo bardziej rozbudowany (pomijam kwestie lania wody, bo tego to akurat nie lubię).
3. Tutaj dochodzimy także do kwestii technicznej. Jak MG ma oceniać posty? Co jeżeli ktoś ma wysokie statystyki, bo nabił je sobie właśnie masą krótkich postów, a jego przeciwnik ma niskie statystyki, ale pisze bez porównania lepiej*? W takich wypadkach statystyki są tylko utrudnieniem, bo każdy z graczy może się kłócić o swoje i ciężko dojść kto ma rację. Po co więc w ogóle utrudniać sobie życie statystykami? Moim zdaniem do Wishtown to kompletnie nie pasuje. Statystyki są dobre do gier, gdzie bezmyślnie wbija się levele, a nie tam, gdzie na pierwszym miejscu powinna być fabuła. Znam wiele forów, które radzą sobie świetnie bez żadnych systemów punktowych czy statystyk i naprawdę nie ma problemów z werdyktem MG.

Myślę, że jakieś dodatkowe umiejętności czy ulepszenia dla mocy/broni mogłyby być dostępne za aktywność, ale nie na zasadzie punktowej. Administracja doskonale widzi kto się udziela, pomaga przy forum, swoją postacią rozwija fabułę itd. Wtedy gracze mieliby powód, żeby się starać, ale jednocześnie nie byłoby parcia na jak najszybsze „wbicie levelu”, żeby dostać jakieś bonusy.


* Mówiąc o pisaniu „lepiej” lub „gorzej” nie mam na myśli stylu. Bardziej chodzi mi o rozsądne kierowanie postacią i rozbudowane, czytelne oraz realistyczne opisywanie jej działań.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://wishtown.forumpolish.com/t470-mayhem
 
i dyskusja ― system walk
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Mechanika Walk
» System rozgrywania meczów.
» Statut szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie [do edycji]
» Grade System

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Wishtown :: Organizacja :: Tablica Ogłoszeń :: Pytania i Propozycje-
Skocz do: